• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån efter Krypyoscam på 1.8 miljoner

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Ackorduppgörelser går till på så att du och din(a) borgenär(er) kommer överens om att du betalar en del av skulden och att resten sedan skrivs av. Vissa är dock omöjliga att uppnå en uppgörelse med... Hamnar skulder hos KFM och det går att göra löneutmätning varje månad minskar ens chanser rejält...
Jag ska få tid hos kommunens skuldrådgivare, de kanske kan hjälpa till med en uppgörelse? Men lånen är bara 2 månader gamla. Sjukskriven nu dessutom så det blir ett glapp om en månad och lägre inkomst. Ska dock försöka börja jobba snart men återbesök hos läkaren 2 november. Frågat om betalningsfri månad förut men fått nej på två ställen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 075
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Det bästa vore löneutmätning, jag kan förmodligen få jobb på ett annat ställe. Då spelar det väl mindre roll vad man tjänar. Avskriver de skulden någonsin då?
Om löneutmätning löser hela skulden inom 12 månader utreds inte annan egendom, med längre horisont än så kommer sökande frågas om de yrkar utmätning och försäljning av hela egendomen.
 

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Så det blir svårt att bli kvar. Kanske får överväga att flytta . Men svårt med försäljning med dessa räntor. Ska det är bara 12 månader annars blir det utmätning av lägenhet
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 075
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Så det blir svårt att bli kvar. Kanske får överväga att flytta . Men svårt med försäljning med dessa räntor. Ska det är bara 12 månader annars blir det utmätning av lägenhet
Om någon sökande yrkar på det, ja.
 

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Det står att det är så länge skulden finns kvar som löneutmätning sker, men man kollar varje år om förhållandena ändrats
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 075
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Det står att det är så länge skulden finns kvar som löneutmätning sker, men man kollar varje år om förhållandena ändrats
Löneutmätning har endast bäring på utmätning av annan egendom enligt de förutsättningar som förklarats ovan. Skulden ska lösas inom 12 månader.
 

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Okej jag vet inte om jag förstår.
Jag har nu kontaktat mina kreditgivare och berättat om situationen, även skickat med polisanmälan. Jag tror på ärlighet och villighet att lösa situationen utan inblandning av Kronofogden i detta skede.
 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
256
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
kreditgivarna struntar väl i att du skickar in en polisanmälan. Inte så att du blivit ID kapad eller dylikt.
 

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Jag vet inte, men tänkte att det åtminstone skulle visa på vad som har hänt. Allt står ju där.
Kanske dumt, men nu Har jag ju gjort det.
 

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
För övrigt kanske de ändå hjälper mig en månad tills kommunens skuldrådgivare har en tid att ta emot mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp